NNIT sund og bælt samarbejde samarbejdspartner

​Sund & Bælt indgår nyt samarbejde med NNIT A/S

Sund & Bælt har netop indgået et nyt samarbejde med NNIT A/S, hvor de skal være med til at ruste selskabets IT-platform til dets digitale transformation.

Pressemeddelelse fra NNIT A/S:

​NNIT vinder kontrakt hos Sund & Bælt-koncernen med fokus på ny teknologi

NNIT A/S har indgået aftale med Sund & Bælt Holding A/S om at ruste selskabets it-platform til dets digitale transformation.

Det danske, statsejede holdingselskab, som ejer og driver de faste forbindelser over Storebælt og Øresund inklusiv BroBizz samt med tiden Femern Bælt, ønsker at digitalisere driften af de store anlæg i samarbejde med eksterne teknologipartnere.

Udnyttelse af Big Data, kunstig intelligens, robotter samt sensorteknologi kræver en it-platform, der favner digital innovation. Sund & Bælt-koncernens Enterprise Ressource Planning (ERP) løsninger skal derfor opgraderes til den nyeste cloudbaserede version med integration til tredjepartsprodukter.

Ifølge rammeaftalen lægger koncernen ansvaret for opgradering, udvikling, vedligehold og drift af selskabets it-platform i hænderne på NNIT gennem de næste op til fire år.

Aftalen er speciel i det danske it-landskab, fordi leverancen involverer tæt samarbejde mellem to forskellige enheder: NNIT som en stor og velkonsolideret leverandør af digital transformation og robust it-drift samt datterselskabet SCALES, en gazelle der fokuserer 100% på Microsofts cloudbaseredeERP-systemer.

NNIT købte SCALES i maj 2017 for at blive Danmarks ledende partner og leverandør af serviceydelser til Microsoft Dynamics 365.SCALES har vundet adskillige af Microsofts partnerpriser og været nomineret gentagne gange gennem de seneste fem år.

I udbudsprocessen har Sund & Bælt Holding lagt stor vægt på beskrivelsen af det hold, der skal løfte opgaven. Medarbejderne har således spillet en stor rolle for Sund & Bælt Holdings valg af NNIT, forklarer Jacob Hahn Michelsen, Senior Vice President, NNIT:

”I et marked, som er udfordret af knaphed på dygtige it-folk, kan vi garantere et stærkt team af fagpersoner med dyb indsigt i de forretningskritiske systemer. At kunne stille med de rette, kvalificerede mennesker er fortsat en vigtig faktor for digital transformation, innovationsparate platforme og robust drift”.

Mikkel Hemmingsen, administrerende direktør, Sund & Bælt, siger om aftalen:

”Vores ambition er at sætte nye standarder for effektiv drift af brugerbetalt infrastruktur, ved at udnytte den nyeste teknologi til gavn for rejsende. Derfor er det afgørende at holde vores it-platform ajour, så vi har høje forventninger til den værdi, opgraderingen vil skabe og ser meget frem til at arbejde sammen med NNIT”.

Det offentlige udbud begyndte i juni 2018, hvor i alt fire leverandører blev inviteret til at byde på opgaven. NNIT leverede tilbuddet med den bedste balance mellem kvalitet og pris. Kontrakten andrager et estimeret mindre, tocifret DKK millionbeløb. Kontraktens varighed er 24 måneder, og rammeaftalen kan forlænges til en maksimalt samlet længde på fire år.

Som førende leverandør af it-services og rådgivning fokuserer NNIT A/S på innovative og robuste løsninger til life-sciences-sektoren internationalt samt kunder i den private samt offentlige sektor, herunder driften af tredje generation af NemLog-in, den succesfulde offentlige løsning til digital selvbetjening, som er med til at gøre Danmark til et af verdens mest digitaliserede lande. NNIT A/S har flere end 3.100 medarbejdere globalt.

Yderligere oplysninger

Helga Heyn, NNIT Communications, +45 30 77 81 41, hhey@nnit.com

Lene Gebauer Thomsen Kommunikationschef, Sund & Bælt, +45 21 70 44 50,lgt@sbf.dk