”Arbeitsundbildungsplatzstärkungstunnel – vi kalder den også bare Femern Bælt-tunnelen”

Femern A/S kører fra midt maj 2017 til slutningen af juli 2017 en informationskampagne i dagbladene i Østholsten i form af en række helsides annoncer.

Annoncerne skal informere borgerne i Østholsten om nogle af fordelene ved Femern Bælt-tunnelen. Annoncerne bærer alle meget lange sammensatte ord såsom ”Arbeitsundbildungsplatzstärkungstunnel” og ”Reisezeitverkürzungstourismusförderungstunnel”, der spiller på den tyske forkærlighed for at danne sådanne lange, sammensatte ord. 

Annoncerne handler om uddannelse og arbejdspladser, muligheder for virksomheder og turisme samt den øget sammenhørighed med Danmark.

    

Informationskampagnen er rettet mod den store gruppe borgere i Østholsten, der endnu ikke har hørt om tunnelen eller ikke ved, hvorfor den er vigtig for dem og deres hverdag. Vi håber, at annoncerne kan vække en nysgerrighed hos borgerne til at få mere at vide om projektet. 

Målet med dette initiativ er, sammen med Femern A/S øvrige store informationsarbejde på tysk side, at engagere lokalbefolkningen i debatten om, hvordan de bedst muligt udnytter de muligheder, som forbindelsen skaber og tage stilling til, hvad den kan komme til at betyde for deres fremtid.