EasyGo godt fra start

Sund & Bælt kan konstatere en tilfredsstillende start for den nye, fællesnordiske betalingsservice EasyGo.

Ordningen, der blev introduceret 1. marts, gør det nemmere for bilister at betale på alle veje og broer i Danmark, Norge og Sverige.

Fordelene ved EasyGo er, at bilisterne kan betale uden at stoppe op og at kunderne altid får én samlet faktura uanset hvilke betalingsveje eller -broer, de har benyttet.

I løbet af den første måned med EasyGo har ca. 15.000 bilister betalt på Storebælt med en BroBizz udstedt af Øresundsbron eller med en norsk AutoPass brik. Samtidig har ca. 10.000 af Storebælts kunder brugt deres BroBizz på Øresundsbron eller i Norge.

– På Storebælt betyder det, at ca. 500 bilister hver dag i marts har oplevet hurtigere betaling og enklere fakturering end hidtil. Det svarer til et par pct. af den samlede trafik på broen. Tallet vil helt sikkert stige den kommende tid op til ferieperioderne og i takt med, at flere lærer systemet at kende, siger underdirektør i Sund & Bælt, Lars Møller.

Der er solgt 226.000 BroBizzer til Storebælt siden åbningen af broen, og tallet vokser støt med ca. 1.500 om måneden. Frem til 1. juli venter Sund & Bælt dog en øget tilgang af BroBizz abonnenter til Storebælt på grund af en ny kampagne, hvor nye kunder kan få en BroBizz for 0 kr., dvs. uden at betale depositum på 200 kr.

Kampagnen skal gøre 30.000 kunder til BroBizz-brugere, hvilket vil øge kapaciteten i Storebælts betalingsanlæg frem mod sommerens spidsbelastninger.

Se mere om EasyGo og Brobizz kampagnen på www.storebaelt.dk.

EasyGo er udviklet af Sund & Bælt og Øresundsbron sammen med Statens Vegvesen i Norge og Vägverket i Sverige. Ordningen kan anvendes på broerne over Storebælt og Øresund, på Mols-Liniens og HH-Ferries færgeruter, ved parkeringsanlæggene P6 og P8 i Københavns Lufthavn i Kastrup samt på 23 bompengeanlæg og en enkelt færgerute i Norge. I Norge markedsføres den automatiske betalingsordning som AutoPass EasyGo.

× Tilmeld dig vores nyhedsbrev   Tilmeld