Påskepremiere på ny service på Storebælt

A/S Storebælt er nu klar med en ny service til BroBizz-kunder, som gør det lettere at komme over broen i perioder med meget trafik. Fremover er det muligt at benytte BroBizz i alle betalingsanlæggets baner, og Storebælt forventer, det vil være med til at smidiggøre trafikafviklingen i de timer, hvor flest danskere benytter forbindelsen.

Den nye service har premiere i den kommende påske, hvor der bliver ekstra pres på betalingsanlægget pga. påsketrafikken og de mange BroBizz-kunder, som har fået nyt betalingskort.

– Vi har den udfordring i 2012, at ca. 250.000 BroBizz-kunder får nyt betalingskort og derfor skal opdatere deres kortoplysninger hos os, hvis deres BroBizz stadig skal virke på Storebæltsbroen. Ellers går bommen ikke automatisk op, og det kan skabe ventetid og ophobning af trafik i banen, indtil vi har hjulpet kunden igennem, siger chef for betalingsanlægget Jens Kjær Nielsen.

– Derfor har vi nu færdiggjort en løsning, som giver vores BroBizz-kunder muglighed for at vælge en anden bane, hvis der er et stop i BroBizz-banerne. Vi sørger desuden for ekstra bemanding, så vi er klar til at hjælpe de kunder igennem, som ikke har fået opdateret BroBizzen hjemmefra, siger Jens Kjær Nielsen.

Opdatering af kortinformationerne sker ikke automatisk, når kunderne får nyt betalingskort. Det skyldes hensynet til betalingskortsikkerheden, og kunderne skal derfor selv opdatere deres kortinformationer hos Storebælt. Kortoplysninger ændres direkte på storebaelt.dk.

For at benytte BroBizzen i kort- og manuelbanerne skal bilisten køre helt hen til bommen og holde stille, før den går op.

Redaktionen kan kontakte chef for betalingsanlægget, Jens Kjær Nielsen, for yderligere information om påsketrafikken på telefon 58 30 31 10 eller 20 46 36 04.

Trafikken i påsken ventes at være størst

  • Skærtorsdag kl. 11 – 14 i retning mod Fyn/Jylland
  • Påskedag kl. 11 – 18 i retning mod Sjælland
  • 2. påskedag kl. 11 – 18 i retning mod Sjælland
× Tilmeld dig vores nyhedsbrev   Tilmeld