Etableringen af det nye udstyr til aflæsning af BroBizz har vist sig som det helt rigtige for parkeringsområdet i Billund Lufthavn. Det viser tallene efter en travl sommer. Regionschefen hos LufthavnsParkering i Billund Lufthavn, Peter Rossel, glæder sig over, at næsten hver femte bil har brugt den nye løsning.
– Det bekræfter os i, at det var rigtigt at satse på BroBizz som et digitalt alternativ til vores papirbilletter. Jeg håber naturligvis, at vi kan få endnu flere til at bruge løsningen fremover, og vi arbejder på, at flere parkeringsområder i lufthavnen skal tilbyde BroBizz, hvor det i dag kun findes i P-huset, siger Peter Rossel.
Med 700.000 BroBizz i omløb er det en udbredt løsning, som Billund Lufthavn også vil satse på fremadrettet.
Parkering er et naturligt vækstområde for BroBizz
Oprindeligt var BroBizz en løsning, der blev udviklet til passagen af Storebælt, da broen åbnede i 1998. Men efter etableringen af EasyGo-samarbejdet i 2007, blev det også muligt at anvende BroBizz andre steder. Det er en udvikling, der glæder administrerende direktør i BroBizz A/S, Helle Bech.
– I BroBizz A/S arbejder vi løbende på at kunne tilbyde vores kunder at bruge deres BroBizz flere steder. Et af fokusområderne er parkering, hvor det er nærliggende at tilbyde BroBizz som et supplement til andre betalingsformer. Derfor er vi rigtig glade for samarbejdet med Billund Lufthavn, og det er dejligt at se, at mange af vores kunder allerede har benyttet sig af den nye mulighed, siger Helle Bech.
Flere fordele til passagererne
Udover at man ikke skal passe på sin papirbillet, mens man er ude at rejse, så har BroBizz også den fordel, at når passagererne kører ind i P-huset foregår det via en speciel bane, der er forbeholdt BroBizz-kunderne.
– Vi har en indkørsel, der er forbeholdt de passagerer, der vil benytte deres BroBizz. Her går bommen automatisk op, når du nærmer dig og BroBizz registreres. Du skal ikke trække billet i automaten, og du slipper også for at finde kreditkortet frem, når du kommer hjem fra din rejse, forklarer Peter Rossel.
I alt er 17.454 biler kørt gennem P-huset siden BroBizz løsningen blev introduceret.
Flere oplysninger:
Peter Rossel, regionschef, LufthavnsParkering Billund, pro@apcoa.dk, 21426655
Jan Hessellund, kommerciel chef, Billund Lufthavn, jhe@bll.dk, 27789927
Helle Bech, adm. direktør, BroBizz A/S, hbe@brobizz.dk, 40593133
Fakta om LufthavnsParkering Billund:
- Hele parkeringsanlægget i LufthavnsParkering betjener mellem 700.000 og 800.000 biler om året
- 13.000 parkeringspladser
- Overvågning fra døgnbemandet vagtcentral
- Patruljering i området døgnet rundt
- Hjælp til handicappede
- Gratis starthjælp
- El-ladestander i P-hus
- Gratis shuttlebus
- Læs mere på http://www.bll.dk/til-lufthavnen/parkering