Privat er Kasper ofte på farten med familie på både Bornholm og Fyn og sommerhus i Småland. Kasper er også en dedikeret skisportsudøver og tager ofte turen i bil med familien nord- eller sydpå. Derfor kender Kasper alt til kunde-oplevelsen som bilist i Danmark og Europa.
På arbejdet har Kasper Ørtvig til gengæld de sidste 12 år haft travlt med at transformere telebranchen og har senest haft det kommercielle ansvar for YouSee’s over 1 mio. private mobilkunder i en tid med høj grad af digital transformation og konkurrence.
Nu skifter han de 1 mio. mobilkunder ud med 1 mio. BroBizz-kunder i sin nye rolle som adm. direktør i BroBizz A/S, hvor han har fungeret som Kommerciel Direktør siden 1. september 2018. BroBizz A/S gennemgår en større strategisk forandring med fokus på at udbrede BroBizz-services på tværs af hele landet og inden for nye transportrelaterede brancher.
– BroBizz er i dag mest kendt for betaling af passager på Storebæltsbroen, hvilket er helt naturligt efter at have vokset sammen i 20 år. Med et stærkt brand, en meget høj kundetilfredshed og en udbredelse i mere end hver 3. danske bil, så ser jeg et meget stort potentiale for at udbrede paletten af services hos nye partnere inden for transport, udtaler Kasper Ørtvig.
Ambitiøs udrulningsplan for 2019
Den nye digitale strategi skal indfange nye forretningsmuligheder. Ambitionen er, at bilister med en BroBizz-aftale kan komme nemmere og billigere rundt i både Danmark, men også ud i Europa, med særligt fokus på Skandinavien samt at BroBizz-aftalen kan bruges til meget mere end overfart på broer og færger.
– Vi kan se, vores kunder efterspørger, at deres BroBizz eller nummerplade kan bruges til betaling til mere end broer, og vi har en ambitiøs udrulningsplan for 2019. Her kigger vi både mod nye færgeruter, parkering og andre, der ønsker at give vores BroBizz-kunder relevante fordele i fremtiden, fortsætter Kasper. Derudover forventer jeg, at 2019 bliver året hvor kunderne for første gang kan køre til de syd- og mellemeuropæiske lande og betale vejafgifter via deres BroBizz-aftale.
Men PayByPlate og app i fokus
For at lykkes med den nye strategi er der to kritiske digitale udviklingsområder, der skal sættes strøm til. Nummerplade-genkendelse (PayByPlate), som er i rivende udvikling og på sigt vil overtage mange af de fysiske BroBizz-enheder for især privatbilister.
PayByPlate-løsningen blev lanceret i marts 2018, og allerede efter det første år forventer selskabet at runde 200.000 kunder. Det andet udviklingsområde er BroBizz app’en, som bliver den digitale platform, der skal gøre det nemt for kunderne at finde ud af hvilke fordele og tilbud, der findes i nærheden.
– Kameraerne til aflæsning af nummerplader findes allerede ved færgelejer, parkeringsanlæg og tankstationer. Det er relativt nemt og billigt at koble disse til PayByPlate og giver dermed adgang til en stor kundegruppe. Det tror vi på, har en stor værdi for både kunder og partnere, og vi arbejder benhårdt på at give kunderne et godt og intuitivt overblik over fordele og muligheder i BroBizz app’en, som 200.000 danskere allerede har downloadet, udtaler Kasper.
Med en ny digital strategi og de mange ambitioner for 2019, er Kasper Ørtvig glad for, at han har en agil og kompetent organisation bag.
– BroBizz A/S er en virksomhed drevet af utroligt engagerede medarbejdere med en stærk fokus på kunderne, og jeg glæder mig til at tage hul på et spændende 2019 sammen med alle mine gode kolleger, slutter Kasper Ørtvig.
Besøg brobizz.com